andreabravestone

Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Min häst - FoxEye

Av Andrea Bravestone - 9 januari 2015 16:41

  Hej igen!


Övrigt

Tänkte skriva om min häst Foxeye nu, eller Fay som jag kallar henne. Hon var min andra häst & har en stor plats i mitt hjärta. Hon är väldigt lugn och sansad, men kan också bli sjukt busig och slamslig. Hon är "mamman" i stallet kan man säga, eftersom hon kan mest om både mig och omgivningen. Hon älskar hoppning och kan verkligen det! Henne tävlaar jag ofta med och det tycker vi båda är kul!


Bakgrund

Jo, hon föddes den 23 Februari 2007. Hennes mamma, som sprungit iväg från stallet några nätter innan, födde lilla Foxeye under ett fallet träd medan snön flög omkring. Ägarna hittade till slut henne och Foxeye trygga och nöjda nästa dag. Foxeye togs in på undersökning när dem kom hem, trots allt är hon ett litet föl och det är alltid bäst att kolla om något gått snett. Men nej, hon var stark och fin!


Foxeye började ridas då hon var 3,5 år. Eftersom hennes dåvarande ägare inte hade någon "bra" erfarenhet av att rida och träna hästar red hon Foxeye  inte henne så ofta, så Foxeye blev väldigt olycklig.


Under denna tiden ville hon inte äta något, hon började bli olydig och väldigt agressiv. Därför gav dom bort henne till en man i Fortpinta. Han visste vad han skulle göra och började på en gång arbeta med henne. Han märkte snabbt att det hon brann för var hoppning och terräng! Hon började äta, och blev den glada hästen som alltid var omtänksam. Dock kände mannen att andra hästar behöver hans hjälp, så hon hamnade hos mig.


Foxeye träffade Snowkiss och det klickade mellan dem direkt. Dom är bästa vänner och busar alltid. Själv känner jag att Foxeye kommer alltid vara speciell för mig, precis som Snowkiss. Det klickade mellan oss alla direkt


Fakta:


Namn: Foxeye

Smeknamn:  Fay

Ålder:  6 år

Kön:  Sto

Ras:  Dansk varmblod

Mankhöjd: 163 cm

Färg: Brun

 

// ANDREA <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av Andrea Bravestone - 28 januari 2015 17:11

Hej hej!!   Jo, nu är det faktiskt så att jag gjort en likadan blogg (samma namn, innehåll, allting!) men domänen är blogg.se Så, besök båda om ni vill! :D HÄR  kan du besöka den! Jag ska se hur jag ska göra med mina videos... det känns riktigt s...

Av Andrea Bravestone - 27 januari 2015 17:30

Hej!!   Jag kanske sa detta för ett bra tag sen, men jag filmade när jag körde ett lopp och redigerade videon. Dock - som vanligt, vill videon inte fungera. Så ja.. :c jag hoppas VERKLIGEN att den kommer upp snart, för annars blir det ju lite trå...

Av Andrea Bravestone - 24 januari 2015 10:27

Hej!   Har planerat att köpa en till häst om 2-4 veckor. Har flera jag skulle vilja ha, men dessa är de jag vill ha mest just nu ;) Kommentera vilken NI skulle vilja köpa själv av dessa / att jag ska köpa ;) Såklart sp bestämmer ju jag själv sen,...

Av Andrea Bravestone - 20 januari 2015 17:31


Hej!   Jag kommer inte hinna blogga under denna vecka. Har ett riktigt jobbigt prov nästa måndag om religion :( Men vi ses nästa vecka skulle jag väl anta!!    Här är en liten redigering jag gjorde ;)   **KONTURERNA, DVS "RITNINGEN" PÅ H...

Av Andrea Bravestone - 17 januari 2015 17:45

Hej!   Lite bilder bara ;)      

Presentation


Hej! Jag är en 14 årig tjej som spelar StarStableOnline dagligen. Här får du följa med mig på mitt äventyr & även veta om mina vänner - hästarna! :) Hoppas du kikar in!

//Andrea BraveStone

Fråga mig

0 besvarade frågor

Snowkiss aka Santex

Snowkiss <3

fakta HÄR

 

WolfTear

  WolfTear

SpringFlower

 Springflower (fakta kommer snart! )

LionKing

  Fakta kommer snart!

MiniPrincess

  Fakta kommer snart!

SilveMagic

  Fakta kommer snart!

SuperStar

  Fakta kommer snart!

IceBoy

  Fakta kommer snart!

Foxeye aka Fay

  Fakta HÄR

AshBelle aka Bella

  Fakta kommer snart!

Omröstning

Bästa stället att bo på, på StarstableOnline? :D
 Silverglades hästsport center
 Steves gård
 Stallet gyllenbladet
 Valedale
 Firgrove
 Moorland
 FortPinta
 Jorvikstallet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok


Ovido - Quiz & Flashcards